Jemputan ke walimah saya…

assalamualaikum. .

maaf la kalau saya lambat menjemput sahabat-sahabat ke walimah saya.. bukan membelakangkan sahabt-sahabat cuma kekangan masa yg buat saya terleka sekejap dengan duniawi..

di sini saya ingin menjemput sahabat-sahabat ke majlis pernikahan:

SAYA dan RAMADHAN..

tempat: di masjid2 yang berdekatan dengan anda

masa     :sebulan (bermula 1 Ramadhan bersamaan 10 Julai)

kad walimah saya

kad walimah saya

Anda semua di alu-alukan bersama sahabat handai masing-masing.. Majlis walimah kami sangat ringkas.. sesuai dengan status saya sebagai pelajar.. maklum la.. belajar pun dgn duit ptptn jerk… bagi menu makan kami sangat selesa memilih kurma sebagai hidangan utama manakala hiburan yang bakal di persembahkan adalah majlis tilwah bergilir2 dari saya dan zauj (suami) sambil di tasmik oleh sahabt-sahabat jugak..

kemuncak majlis resepsi adalah di sepertiga malam.. semua hadirin di jemput hadir.. kami menjangka kan kita semua dapat sama2 mengahayati keindahan pelamin  cinta kami berbumbungkan langit di hiasi bulan bintang dan bertakhtakan tanah yang sngat menyamankan. . sila bawa hamparan masing ke veue yang berdekatan.. majlis resepsi kami sgt mudah.. rukuk dan sujud sehinggan tubuh lelah dan berulang kali merintih hingga mengah lalu tidur lelap sehingga 10 minit sebelum subuh..

waktu paling afdhal untuk mengisi perut.. bagi sahabat yang mungkin ada masalah untuk hadir, jangan risau.. majlis kami berlangsung selama sebulan dan diadakan di masjid yang paling dekat anda semua… jgn lupa hadir ye? nanti sunyi pula ana dan zauj… nanti ana postkan kad kahwin kami.. x sempat pula nak post hari nie.. maaf yer lambat…

salam tautan kasih…

Credit to Kak Fazidah atas tulisannya..

wallahu’alam

MUHAMMAD HAZIM BIN MOHD NOH

Pengarah,

Seksyen Kekeluargaan,

Delegasi Pemikir Muda (DPM)

Bertarikh: 23 Syaaban 1434 H bersamaan 2 Julai 2013

 

Leave a Reply

